tweet..!! tweet..!!



Thursday, July 30, 2009

kekesalan semalam...

emm....hari neh aku jalani hidup seperti biasa jerk...tapi, der satu berita baik tuk aku...hehehe... tok aku sorang jer ker?? xjugak..buat semua yang meminjam ptptn...hari ni akhirnya masuk gak duet tok kami neh....alhamdulillah.....selain tu, hari ni aku dah berjaya mencari sedikit lagi ketenangan yang hilang dalam diri aku...permusuhan yang lama terjalin tanpa ungkapan kata maaaf telah aku putuskan hari neh....maksud aku, aku dah berjaya tuk luahkan segala kekesalan aku terhadap seorang sahabatku ni....aku teringat, suatu ketika dahulu aku asyik mengingatkan owang yang mengungkapkan kata maaf tu xbererti kita seorang yang lemah atau pun seorang yang kalah...bahkan, owang yang memohon maaf dan menyedari kesilapan yang telah di lakukannya dengan memohon ribuan kemaafan lebih baik daripadanya...apatah lagi owang yang memaafkan...almaklumlah...semua makhluk kat dunia ni kan memang xlari dari melakukan kesalahan...so, janganlah malu untuk mengaku akan kesalahan diri sendiri dengan memohon ampun dan maaf....sekurang-kurangnya kita akan merasa tenang dan gembira selepas kemaafan kita di terima...selepas hari ni aku belajar banyak benda yang membuatkan aku sedar betapa kerdilnya diri ini yang selalu memerlukan bimbingan dari sesiapa sahaja yang layak memberi bimbingan...hanya akal dan iman sahaja yang mampu menentukan baik buruknya sesuatu yang kita putuskan....semoga hari esok membawa seribu sinaran yang akan menyinari hidup aku...dan yang paling penting, aku akan mempelajari pelbagai perkara yang mendatangkan faedah buat aku....yang mampu membimbing aku menuju jalan yang lurus....

No comments:

Post a Comment