tweet..!! tweet..!!



Wednesday, July 15, 2009

kehidupan dan keadaan.....

kadangkala kter merasa kehidupan ini tidak begitu adil terhadap diri kiter....ntah kenapa kite xpernah kenal erti kesyukuran di atas apa yang telah dikurniakan oleh yang MAHA KUASA....mungkin hal ini lebih berkaitan dengan diri aku yang semakin hari semakin jauh dari landasan kehidupan yang sebenarnya....aku terfikir adalah lebih baik jika hidup ini tidak wujud buatku...sebaliknya aku penuh dengan prasangka yang membawa aku semakin jauh untuk mengenali yang MAHA ESA....aku buntu....aku mendambakan seseorang yang mampu membimbing aku menuju ke syurga AL-JANNAH....aku inginkan ilmu yang membuatkan aku tidak jemu untuk menelaahnya....sehingga aku tidak lagi memikirkan tentang kekurangan diri, ketidakadilan hidup, hasad dengki yang meluap2, mengutuk sesama sendiri, dan sebagainya yang menambahkan lagi catitan si ATID....disebabkan semua itu aku merasa pelbagai perasaan yang semakin hari semakin berkecamuk menyebabkan aku menjadi hipokrit dalam diri sendiri...sudah tidak punya keyakinan untuk berpijak di bumi yang nyata...aku perlukan bimbingan....sedarkan aku sebelum segala-galanya terlambat......aku mohon padaMU ya RABBI....

No comments:

Post a Comment