tweet..!! tweet..!!



Sunday, January 18, 2009

Seindah wanita...


Seindah mawar berduri
Aroma mu harum mewangi
Namun berpagarkan duri
Demi mempertahankan hakikat keindahan

Jikalau kau diciptakan sebagai sebutir mutiara.
Kau adalah mutiara yang bersinar gemilang jauh di dasar lautan.
Bukanlah mutiara yang terdedah menjadi perhatian umum.
Jatuh nilainya.
Jikalau kau diciptakan sebagai sekuntum bunga.
Sudah tentu kau adalah bunga mawar yang mempunyai duri
Dari kejauhan sudah bersinar gemerlap keindahan
bersama gemersik aroma yang harum mewangi.
Sentiasa menjadi angan-angan setiap kumbang
meskipun gentar dan sukar untuk didekati.

Aku ingin menjadi wanita
solehah..
Seperti mawar berduri
yang mengharum dan mekar
bersama sang kumbang yang
gagah melindungi..
Aku ingin manjadi wanita
solehah..
Seperti Rabiatul Adawiyah
yang menemukan dengan
cinta Ilahi..
Aku ingin bersamaNya..
Inginku lari dari cinta
insani..
Namun, ku yakinkan
ditemukan dengan insan
yang dicintaiNya untukku..
Kerna tanpa cintaNya..
Aku tak mengenal cinta
manusia..
Siapalah aku melainkan
kuharap menjadi wanita
solehah hiasan hidup insan
bernama suami.

No comments:

Post a Comment